Samen groeien naar volwassenheid
Integraal Kindcentrum Den Dijk Odiliapeel

Leerlingen IKC Den Dijk helpen bij aanleg van beleeftuin

Stichting Zorg en Welzijn uit Odiliapeel legt een beleeftuin aan voor ouderen uit het dorp. Dat gebeurt op het grasveldje achter het Peelhonk. Leerlingen van groep 6 en 7 van IKC den Dijk hielpen hier bij. Zij staken woensdagmorgen de handen uit de mouwen bij het aanplanten van de tuin.

Loek en Timo hadden er net als hun klasgenoten wel zin in. ‘Wij helpen om bloemetjes te planten zodat hun ook lekker in de natuur kunnen rondrijden’. En met hun bedoelden ze de ouderen uit Odiliapeel.
Jan Bos, Penningmeester van Zorg en Welzijn, hecht veel waarde aan de samenwerking tussen ouderen en de basisschooljeugd. Hij hoopt dat de leerlingen er veel van leren en dat het project tot verbroedering leidt tussen oud en jong. Daar is leerkracht Lisanne Arts het helemaal mee eens. Volgens haar heeft het werken in de tuin meer educatieve waarde voor de leerlingen dan een gewone biologieles.

Bron:DTV Uden

Zie ook het nieuwsitem op DTV.
  • foto dtv
Sitemap | Disclaimer | Links Privacy statement