start schooljaar 2016 - 2017

Morgen,5 september ,begint het nieuwe schooljaar 2016 – 2017. Voor kinderen, ouders, maar ook voor het personeel altijd weer een bijzonder moment en dit jaar zeker. Leerkrachten, pedagogische medewerkers, onderwijs ondersteunend personeel, bibliotheek medewerkers en directie hebben in de afgelopen week alle  voorbereidingen getroffen om alles goed te laten verlopen. Alle partners van het Integrale Kindcentrum hebben hun plaats in het  gebouw aan de Oudedijk in genomen.  Dat wil zeggen dat niet alleen de school, de kinderopvang en de peuterspeelzaal actief zijn, maar ook de bibliotheek vanaf morgen de werkzaamheden op de gloednieuwe plek gaat verrichten.

Met het in gebruik nemen van het gebouw is ook het moment gekomen dat alle partners de samenwerking zodanig intensiveren en afstemmen, dat we als een organisatie naar buiten treden. Het Integrale Kindcentrum gaat werken vanuit één missie, één visie, één team, één aansturing met  als doel een duurzame voorziening voor onderwijs en opvang voor alle kinderen van 0-12 jaar in Odiliapeel. Binnenkort zullen wij u over hierover verder informeren.

Morgen willen we daarom het schooljaar vanaf 8:30 u gezamenlijk open op het schoolplein. Kinderen en ouders van school, peuterspeelzaal en kinderopvang worden daarna uitgenodigd om de ontvangst in de nieuwe groep mee te maken. Daarna bestaat er in de hal de mogelijkheid om onder het genot van een kopje koffie of thee andere ouders te ontmoeten. U bent daarvoor van harte uitgenodigd. Om 8:45 starten de lessen voor de leerlingen in de groepen.

Tenslotte: Morgen starten de werkzaamheden die te maken hebben met de herinrichting van de Oudedijk. Wat dat precies betekent voor de weg naar de school is nog niet helemaal duidelijk. De projectleiding heeft ons gegarandeerd dat er ten allen tijde een veilige toegang tot de school is.  Wij hopen dat u als ouder uw kind wilt begeleiden om de beste weg naar school te vinden.

Graag tot morgen.

Met vriendelijke groet,